loader image
سیــــمرغ‌، نمــــاد امنـــیتــــ و اطمینانــــــ
سریع ترین روش ارسال

سریع ترین روش ارسال و پست بین شهری ، بین المللی و درون شهری

با وجود شیوه های مختلف ارسال و شرکت های خدمات پستی متفاوت شاید این سوال برای شما پیش بیاید که : سریع ترین روش ارسال و پست کدام است؟ هر کدام از شیوه های ارسال مزایای و معایب خودشان را دارند که به بررسی آن ها می پردازیم. البته پیشنهاد ما به شما پست سریع هوایی داخلی و خارجی برای ارسال های غیر درون شهری است.

شیوه های ارسال با هم تفاوت هایی دارند. تفاوت هایی چون سرعت در ارسال، هزینه های ارسال، کیفیت ارسال و… .

ارسال هوایی سریع ترین روش ارسال بسته بین شهری و بین المللی

سریع ترین روش پست بین شهری و بین المللی ارسال هوایی است. با صدها پروازی که روزانه انجام می شود بسته ها و محموله ها از شهری به شهر دیگر و از فرودگاهی به فرودگاه دیگر حمل می شود. با پست سریع هوایی معمولا ارسال کالا و بسته در کمتر از 24 ساعت انجام می شود.

در ارسال هوایی کالاها و بسته ها حداقل در 3 ساعت و حداکثر در 24 ساعت ارسال می شود. البته در ارسال های بین المللی این مدت زمان بیشتر است. مدت زمان ارسال به هر کشور متفاوت است. پس سریع ترین راه ارسال بسته به خارج از کشور و بین شهرها روش ارسال هوایی است.

در این روش بار از فرودگاه مبدا به فرودگاه مقصد ارسال می گردد. البته با وجود خدمات درب به درب؛ پیک در مبدا بسته یا کالا را دریافت می کند و بسته را به فرودگاه میرساند. سپس بسته در مدت زمان کوتاه و با اولین پرواز به مقصد میرسد. در مقصد نیز بسته توسط پیک به دست گیرنده میرسد.

در این روش از ارسال محدودیت وزنی و حجمی ندارید و یا این محدودیت ها کم است. از کوچکترین محموله ها تا بزرگترین آن ها. البته که با سنگین تر شدن و حجیم تر شدن هزینه های ارسال نیز بیشتر خواهد شد.

سریعترین پست هوایی هم توسط سیمرغ آبی صورت میگیرد. سیمرغ آبی با ایرلان های مختلفی در حال همکاری است و این باعث می شود که بتوانیم با اولین پروازی که در فرودگاه انجام می شود بسته شما به مقصد برسانیم. در واقع باربری هوایی سیمرغ آبی نوعی پیک بین شهری محسوب می شود.

سریع ترین روش ارسال درون شهری با پیک درون شهری

سریعترین روش ارسال مرسوله در داخل شهر توسط پیک های درون شهری انجام می شود. زمانی که مبدا و مقصد در داخل شهرتان است و قصد دارید در سریع ترین زمان ممکن بسته خود را به مقصد برسانید پیشنهاد ما به شما پیک درون شهری است. موتورها بسته ها را سریع تر از هر وسیله دیگری در درون شهر جا به جا می کنند. اما موتور ها دارای محدودیت در وزن و ابعاد هستند. در این مواقع پیک های وانتی و کامیونت ها جایگزین پیک های موتوری می شوند. شرکت های ارائه دهنده پیک درون شهری برای بار های حجیم و سنگین نیز به شما خدمت رسانی خواهند کرد.

پیک ها محموله ها و بارها را در حداقل 1 ساعت و حداکثر 6 تا 10 ساعت به مقصد میرسانند.

در کل سریع ترین گزینه برای ارسال های درون شهری پیک های درون شهری است.

باربری های ریلی

این روش سریع ترین روش ارسال نیست اما جزو یکی از باربری های سریع بین شهری محسوب می شود. باربری ریلی مختص ارسال های بین شهری و بین المللی است.
ارسال بین المللی از طریق خطوط ریلی بسیار مناسب واردات و صادرات است.

شیوه ارسال ریلی فقط در شهرهای دارای خط راه آهن قابل انجام است.

باربری های اتوبوسرانی ها

ارسال بارها در این شیوه از طریق اتوبوس های مسافری صورت می گیرد. زمانی که اتوبوس ها از شهری به شهر دیگر می روند بارها و بسته ها را نیز با خود حمل می کنند.

این شیوه نیز یکی از راه های سریع بین شهری است که کالاها حداقل در 8 ساعت و حداکثر در 48 ساعت به مقصد می رسد. این مدت زمان بستگی به شهر مبدا و مقصد و میزان تردد اتوبوس ها در آن شهرها است.

باری که از شما تحویل گرفته می شود با اولین اتوبوس مسافری به سمت مقصد ارسال می شود.

اتوبوس ها مناسب ارسال های بین المللی نیستند.

شیوه ارسال با اتوبوس های مسافری فقط در شهرهای دارای پایانه اتوبوسرانی و شهرهای در مسیر اتوبوس ها ممکن است.

ارسال های پستی

اکثر ارسال هایی که توسط پست صورت می گیرد به صورت زمینی و جاده ای است. ارسال توسط پست به اینگونه است که: تمام بسته های پستی مربوط به یک شهر در خودرو جمع آوری شده و پس از تکمیل شدن ظرفیت؛ خودرو به سمت مقصد حرکت می کند تا ارسالی به صرفه انجام شود. مدت زمان ارسال در سرویس های مختلف پستی متفاوت است.

مدت زمان ارسال در شرکت پست: ارسال پست سفارشی 3 تا 7 روز کاری، پست پیشتاز 2 تا 5 روز کاری و سریعترین پست یعنی پست ویژه 1 تا 2 روز کاری است. در واقع سریعترین راه ارسال بسته پستی پست ویژه است که از نظر هزینه ای با ارسال هوایی و دیگر روش ها تقریبا برابری میکند.

مدت زمان ها با توجه به مبدا و مقصد متفاوت است.

برای ارسال سریع شیوه ارسال با پست پیشنهاد نمی شود. ولی به صرفه ترین نوع ارسال در ایران ارسال با پست دولتی است. از ویژگی های خوب دیگر پست می توان به ارسال درون شهری نیز اشاره کرد که با هزینه کم انجام می شود. البته مدت زمان ارسال آن نسبت به پیک بیشتر است.

نتیجه گیری کلی

  • اگر قصد دارید بسته های شما در سریع ترین زمان ممکن به دست گیرنده برسد روش پیک برای ارسال درون شهری و ارسال هوایی برای ارسال برون شهری و بین المللی پیشنهاد می شود.
  • اگر ارسال سریع برای شما مهم نیست و فقط میخواهید ارسالی به صرفه داشته باشید ارسال با پست برای شما بهتر است.
  • با ارسال هوایی، ریلی و اتوبوسرانی نمی توان به تمام نقاط ایران ارسال انجام داد.
  • از طریق پست دولتی از تمام باجه های پستی می توان به تمام نقاط ارسال انجام داد.
  • ارسال هوایی فقط به شهرهای دارای فرودگاه قابل انجام است.

در این مطلب فقط سرعت ارسال شیوه های ارسال بررسی شد. سایر قابلیت ها را می توانید در مطالب دیگر سیمرغ آبی جستجو کنید.

برای ارسال هوایی می توانید با ما در ارتباط باشید. ما بسته های بین شهری و بین المللی شما در سریع ترین زمان ممکن به مقصد میرسانیم.

نوشتهٔ پیشین
بسته بندی بار در ارسال هوایی
نوشتهٔ بعدی
پست هوایی فرودگاه مهرآباد

پست های مرتبط

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام
    پست هوایی سریع تر هست یا پست راه آهن؟

    پاسخ
    • محسن کوهستانی
      آگوست 6, 2022 5:07 ب.ظ

      سلام
      خب چیزی که مشخصه سریعترین شیوه ارسال در ارسال های خارج از شهر شیوه هوایی هست.
      اما در صورتی که اون شهر مقصد شما فرودگاه نداشته باشه بهتره که از شیوه ارسال ریلی استفاده کنید.
      سیمرغ آبی با پست سریع هوایی به داخل و خارج از کشور در خدمت شما هست. میتونید با شماره های ما در تماس باشید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

پنج × 2 =

فهرست