loader image
سیــــمرغ‌، نمــــاد امنـــیتــــ و اطمینانــــــ

آشنایی با قوانین ارسال حیوانات به خارج از کشور

قوانین ارسال حیوانات به خارج از کشور فرآیندی وقت‌ گیر و بسیار پیچیده بوده که اگر اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید، می‌توانید هر چه سریع‌ تر برای حیوان خانگی خود مجوز لازم جهت نقل و انتقال آن به خارج از کشور را فراهم نمایید. در زندگی هیچ چیز قابل پیش بینی نبوده و امکان دارد مهاجرت برای شما یا دوستانتان پیش آید. در این میان دل کندن از حیوان خانگی، امری غیر ممکن بوده و به همین خاطر است که شرکت‌ های مخصوص حمل و نقل حیوانات در این زمینه می‌ توانند به شما کمک کنند تا راحت‌ تر از پی فرآیندهای نقل و انتقال حیوان خانگی خود بر آیید.

قوانین ارسال حیوانات به خارج از کشور و فرآیند_های مربوط به آن

با قوانین ارسال حیوانات به خارج از کشور بیشتر آشنا شویم

قوانین ارسال حیوانات به خارج از کشور و فرآیند‌های مربوط به آن

ارسال حیوانات به خارج از کشور مراحل زیادی داشته که ما سعی می‌کنیم جهت آشنایی بیشتر شما عزیزان به طور خلاصه به این قوانین اشاره نماییم.

  • در مرحله اول نیاز است که جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد ارسال حیوان خانگی خود به خارج از کشور با سیمرغ آبی تماس بگیرید.
  • مدارک لازم جهت ارسال حیوان خانگی خود به خارج از کشور را از قبل تهیه نمایید. این مدارک عبارتند از: شناسنامه بهداشتی حیوانات خانگی، گواهی واکسیناسیون دوره‌ ای و کارت میکروچیپ
  • باربری هوایی سیمرغ آبی ، اطلاعات لازم در مورد تهیه مدارک مورد نیاز از طرف سازمان دامپزشکی و یا دیگر ارگان‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • بعد از انجام تمامی مراحل بالا و هماهنگی‌ های لازم، یک روز مشخص جهت ارسال حیوان خانگی به خارج از کشور تعیین می‌شود.
  • در مرحله بعد نیاز است که تاییدیه مربوط به دریافت حیوان خانگی خود را از دفتر شرکت هواپیمایی در کشور مقصد دریافت نمایید.
  • شرکت‌ های حمل و نقل حیوانات پس از انجام امور فرودگاهی و تشریفات گمرکی، حیوان خانگی شما را در فرودگاه کشور مقصد، تحویل خواهند داد.

قوانین ارسال هوایی حیوان خانگی به خارج از کشور و شرایط مربوط به آن چیست؟

قوانین ارسال حیوانات به خارج از کشور چیست ؟

اگر تصمیم دارید که حیوان خانگی خود را با هواپیما به کشور مقصد منتقل نمایید بهتر است که قبل از هر چیز با ما در تماس باشید تا فرآیند نقل و انتقال حیوان خانگی به وسیله هواپیما برای شما آسان‌تر شود. به طور کلی قوانین ارسال حیوانات به خارج از کشور به دو صورت است:

  • حمل و نقل حیوان خانگی از طریق پایانه‌های مسافربری:

در این روش، حیوان خانگی همراه شما بوده و دیگر نگران جدایی از او نیستید. شما به غیر از دریافت بلیط هواپیما باید کد AVIH که همان ارائه سرویس حمل موجود زنده بوده را از دفاتر فروش آژانس هواپیمایی مورد نظر تحویل بگیرید. اما باید بدانید که به خاطر مسائل ایمنی، بردن حیوان به داخل کابین هواپیما ممنوع بوده و پذیرش حیوان در قفس مخصوص از طریق پایانه‌های مسافربری یا قسمت کارگوی هواپیما انجام خواهد شد. در پایان سفر خود در فرودگاه کشور مقصد می‌توانید بدون دردسر و نگرانی، حیوان خانگی خود را در قسمت بار هواپیما تحویل بگیرید. البته ناگفته نماند که در این روش هزینه حمل حیوان خانگی را باید به ایرلاین بپردازید.

چگونگی محاسبه مقدار کرایه ارسال حیوان خانگی به صورت همراه بدین صورت است که  مجموع وزن حیوان را همراه با قفس در عدد 2 ضرب می‌کنند تا هزینه اضافه بار جهت حمل مشخص شود. به عنوان مثال، اگر وزن حیوان به همراه قفس به ترتیب 5 و 10 کیلوگرم باشد، بابت 30 کیلوگرم اضافه بار باید مبلغ جداگانه‌ای پرداخت نمایید. مقدار کرایه برای پرنده‌های خانگی در این روش متفاوت خواهد بود.

قوانین ارسال حیوانات به خارج از کشور چیست

در مورد قوانین ارسال حیوانات به خارج از کشور بیشتر بدانیم.

  • حمل و نقل حیوان خانگی از طریق باربری:

در این روش، پذیرش حیوان خانگی از طریق پایانه‌های باربری هواپیما است. حیوان خانگی باید چند روز قبل از سفر به دفتر پایانه‌ باربری یا کارگوی هواپیما تحویل داده شود. دفتر باربری وظیفه دارد که بارنامه مخصوص جهت جا‌به‌جایی حیوان به فرودگاه کشور مقصد را صادر نماید. پس از پایان سفر می‌توانید حیوان خانگی خود را در فرودگاه کشور مقصد از قسمت مربوطه، تحویل بگیرید. حمل هوایی حیوان از طریق کارگو بسیار به صرفه‌تر و ایمن‌تر از روش قبلی است.  البته انتخاب هر کدام از این روش‌ها بستگی به کشور مقصد داشته که از چه قانونی جهت پذیرش هوایی حیوانات خانگی در فرودگاه پیروی می‌کند. به عنوان مثال، پذیرش حیوانات خانگی در بعضی از کشورها نظیر: عمان، دبی و انگلیس تنها از طریق کارگو یا پایانه‌های باربری امکان‌پذیر است.

قوانین ارسال حیوانات به خارج از کشور و آشنایی با مدارک مورد نیاز:

از آنجا که قوانین ارسال حیوانات به خارج از کشور، پیچیده بوده نیاز است که جهت طی کردن آسان فرآیند، مدارک قانونی مورد نیاز از قبل تهیه گردد. ناقص بودن هر یک از این مدارک، فرآیند ارسال حیوان خانگی شما را به خارج از کشور، دشوار خواهد کرد.

سلامت حیوان خانگی جز مهمترین فاکتورهایی است که قبل از هر چیز باید گواهی مربوط به سلامت یا گواهی تیتر هاری آن تایید شود. زیرا هر کدام از کشورهای مقصد در این زمینه قوانین مختلفی دارند. به عنوان مثال در کشورهایی نظیر: انگلیس و استرالیا نیازی به قرنطینه حیوانات بعد از دریافت آنها در فرودگاه نخواهد بود و پذیرش حیوانات به راحتی با کارت‌های تیتر هاری و میکروچیپ انجام خواهد شد. اما در بعضی از کشورها اعمال قرنطینه حیوانات به دلیل انتقال بیماری ‌از جمله: هاری پس از تحویل آنها در فرودگاه کشور مقصد باید انجام شود. به طور کلی نیاز است که حتما مدارک مربوطه جهت ارسال حیوانات خانگی به خارج از کشور را از قبل آماده کرده باشید تا مشکلی برای شما در این زمینه به وجود نیاید.

قوانین ارسال حیوانات به خارج از کشور و آشنایی با مدارک مورد نیاز

  • گواهی معتبر سلامت از اداره دامپزشکی کشور مبدا
  • گواهی تیتر هاری حیوان خانگی
  • مدرک مربوط به واکسیناسیون حیوان خانگی
  • مدرک مربوط به انگل‌تراپی حیوان خانگی
  • شناسنامه بهداشتی حیوان خانگی و برخورداری از میکروچیپ
  • تکمیل فرم سه برگی مربوط به ارسال حیوانات خانگی به خارج از کشور
  • برگه پرداخت هزینه حمل و نقل حیوان خانگی به خارج از کشور

اگر قصد مهاجرت به کشورهای دیگر را دارید و یا می‌خواهید با حیوان خانگی خود سفر نمایید، باید با قوانین ارسال حیوانات به خارج از کشور نظیر: قوانین کشورهای مبدا، قوانین بین‌المللی حمل با هواپیما، قوانین شرکت حمل و نقل حیوانات و همچنین قوانین کشورهای مقصد به خوبی آشنا باشید تا بتوانید به راحتی این پروسه را بدون هیچ‌گونه دردسر و نگرانی، طی نمایید.

حمل هوایی چه نوع حیوانات خانگی به خارج از کشور امکان‌پذیر است؟

شرکت‌های هواپیمایی تنها مجاز به پذیرش بعضی از حیوانات خانگی به صورت همراه هستند و در مورد بعضی از حیوانات دیگر نیاز است که انتقال آنها به خارج از کشور از طریق پایانه‌های باربری هواپیمایی انجام شود. انتقال حیواناتی نظیر: سگ، گربه، خرگوش، سنجاب و همچنین انواع پرندگان زینتی به خارج از کشور به راحتی صورت می‌گیرد. اما در مورد حیواناتی مانند: گاو، گوسفند، اسب و… یکسری شرایط ویژه جهت ارسال آنها به خارج از کشور وجود داشته که قبل از هر چیز باید با شرکت‌های حمل و نقل مخصوص حیوانات در این زمینه مشورت‌های لازم انجام شود. با توجه به قوانین اداره دامپزشکی کشور، امکان حمل 2 قلاده سگ و گربه و همچنین 10 قطعه پرنده تزیینی برای هر مسافر وجود دارد که با در نظر گرفتن قوانین ارسال حیوانات به خارج از کشور می‌توان شرایط مختلفی را جهت پذیرش هوایی آنها در کشورهای دیگر، فراهم کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال حیوان خانگی می توانید با شماره های باربری هوایی سیمرغ آبی در تماس باشید.

راه های ارسال هوایی حیوان خانگی با ما

شما از طریق 4 روش مراجعه حضوری ، تماس تلفنی نصب اپ ایرباکس و ثبت آنلاین سفارش می توانید حیوان خود را ارسال کنید. اگر در فرودگاه حضور دارید می توانید روش تماس تلفنی و مراجعه حضوری را انتخاب کنید. جمع آوری های ما در فرودگاه به صورت رایگان انجام می شود. در صورتی که قصد مراجعه به فرودگاه را ندارید می توانید از طریق اپلیکیشن ایرباکس و ثبت سفارش آنلاین اقدام به ارسال حیوان کنید. البته به صورت تلفنی هم می توانید همه سفارشات ارسال خود را ثبت فرمایید و فرقی ندارد که در فرودگاه یا در محل سکونت و محل کار خود تشریف دارید.

همکاران من در تمام ساعات روز آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

نوشتهٔ پیشین
ارسال اسناد و مدارک با سریعترین شیوه
نوشتهٔ بعدی
حمل و نقل هوایی لپ تاپ و لوازم کامپیوتر 💻

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

2 × 2 =

فهرست